Wednesday, July 11, 2012

Kasih Emak hingga Syurga Kasih Ayah Membawaku Bahagia


Ini gambar lama.
bahagia kan. ^__^
The pakyayaians sekarang adalah hasil kesabaran dan ketabahan emak ayah..

Saja terkenangkan emak ayah di kampung
saya sekarang betul-betul sedang terjatuh ke bawah
dan terjelupuk . terduduk .

tapi emak dan ayah hadir.
menghulurkan seluruh tenaga
seluruh kudrat
hanya untuk membantu saya. anaknya yang seorang ini
Terima kasih dari anakmu..

Saya pernah merasa susah. dan saya juga pernah melalui senang
bukan senang untuk mengharung semuanya
selalu saya pesan kepada kawan-kawan yang sekarang sedang diuji
diuji kewangan.kehilangan.dan sebagainya..

"Allah Maha Adil
Dia telah tetapkan masa untuk kita susah, dan masa untuk kita senang
Dia telah tetapkan masa untuk kita di atas, dan masa untuk kita di bawah
yang menjadi perbezaannya adalah
Bagaimana cara seseorang menghadapi setiap masa itu
Keputusannya adalah daripada kita
Keputusan itu yang akan dihitung nanti
saya selalu menguatkan kepercayaan kepada kawan-kawan
bersabarlah, dan sentiasa berusaha
suatu hari kamu akan sampai pada masa itu
sebab aku sendiri pernah melaluinya dulu."

dan sekarang, tiba masanya saya jatuh di bawah
saya percaya, itu semua adalah ujian Allah
saya redha, dan saya akan tetap tabah.
bukan bermakna saya harus tabah dengan berdiam diri.
saya mesti berusaha dan jangan sesekali berhenti.

pernah rasa lenguh,sengal-sengal, demam, akibat terlebih bersukan/bekerja? 
ia hanya datang bila kita berhenti dan bangun dari tidur bukan.
sama konsepnya dengan berusaha, 
berhenti berusaha, maka lemah dan lalailah kita 

Salam. coretan pesanan dari hati kepada diri sendiri dan sekalian makhluk

No comments:

Post a Comment