Tuesday, March 27, 2012

hari ni saya dan vco

morning..

hari ni saya makan kapsul vco

hahahaha

harapan saya semoga segar segala sel badan!

kalau ngantuk jugak maknanya minyak kelapa yang dara ni tak berkesan lah ..

oke babaii

Friday, March 23, 2012

Jika Saya Memilih Belajar dan Berkerja




jika saya memilih belajar dan bekerja.
saya pilih yang pertama.

belajar.
 
sekarang saya sedang mempunyai kedua dua nya

berkerja.
dan.
belajar.
dulu masa saya diploma.

saya juga belajar.
dan berkerja.

nasihat saya untuk adik-adik..
nikmatilah masa belajar anda semua.
ia cukup indah.

tak perlu nak tergedik gedik buat kerja part time.

PAHAM!!


uthm di dalam ingatan.
teringat Kedai Makan Parit.
= p

oke byeeeeee
 ^__^


ini impian saya suatu hari nanti.
semoga indah semuanya. amin..

Monday, March 19, 2012

Layang-Layang biru

[pinjam layang-layang sat]

aku umpama layang-layang biru

jika kau lepaskan ia walau untuk seketika..
maka terbanglah ia menjauh..

aku umpama layang-layang biru lagi

jika kau guris hatinya
maka terputuslah talinya.!

p/s: tiada kena mengena.
saat ini . saat yang aku tunggu untuk dia datang dan mengucapkan kata kesalnya telah tiba.
dan aku...
sedikit pun tidak gembira.

kenapa??

sebab dia masih setia tapi aku telah mendua. haha jiwang pulak . oke bye!

Thursday, March 8, 2012

Monday, March 5, 2012

tadi, di sebuah kedai runcit di pejabat

tadi, di sebuah kedai runcit di pejabat.

anak perempuan owner kedai : ish ish canteknyaaa.. kenapa kita tak cantik macam ni ah? sedihh...
(duk belek-belek majalah)
owner kedai : haiik.. jangan cakap macam tu. menyesali yang Allah dah bagi pada kita. bersyukurlah sekurangnya kita sihat, tak cacat, semua dah cukup cantik.

aku tersenyum saja.
sambil diri sendiri terkena tempias pedas terasanya.
betul tu ..

kenapa perlu menyesali suratan yang telah Allah tuliskan..seolah-olah membenci dengan setiap hadiah dan anugerah daripadaNya..
semuanya bersebab..
Kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari, dan Dia datangkan pula guruh dan kilat.
Puas kita mencari matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan pelangi yang indah.

ingat ni hafezah yahaya!
Allah sentiasa menjanjikan yang terbaik buat hambaNya..
bersyukur, 
terima dengan seadanya, 
dan memohon supaya permudahkan segala urusan.


Ampunkan aku. hambaMu yang daif.

Thursday, March 1, 2012

andai dapat saya putarkan masa.

bagus atau tak bagus kalau kita nak membela diri sendiri
bagus atau tak bagus kalau kita asyik ikut aje telunjuk seorang bos yang dok herdik-herdik tengking-tengking jerit-jerit entah apa apa macam orang tak cukup jiwa.
bagus atau tak bagus kalau kita nak biarkan aje bos tu dok ulang-ulang ayat yang sama dok sebut-sebut nama staf dia yang lama.

bagus atau tak bagus sesebuah organisasi itu kalau dah pekerja nya asyik keluar masuk keluar resign .

salah atasan yang tak mampu mengawal atau salah penemuduga yang tersilap pilih calon?

saya berkerja untuk kehidupan saya.
saya bangun pagi yang indah datang dari jauh untuk mengabdikan diri saya dengan kehidupan di pejabat pula.
bukan menjadi macam kucing yang kena simbah air panas yang takut-takut terhendap-hendap untuk berkomunikasi dengan tuannya.
bukan menjadi seperti orang gaji yang tunduk-tunduk mengulang ayat 'maaf puan' maaf puan'.

itu bukan cara kerja saya.
semakin lama semakin negatif persekitaran.
engkau senyum di hadapan
engkau mengumpat di belakang
hebat! satu kerjaya yang hebat! telah menjadi ikutan turun temurun sejak dari zaman dulu rupanya.

perlu bersabar atau saya perlu mengorak langkah>?

menyesal saya . sungguh.
apakah dia hikmah disebalik semuanya ini.
Ya Allah..