Tuesday, August 2, 2011

KEBAL

Assalamualaikum,
cerita Ramadhan saya yang ke2.

manusia mudah penat. mudah leka. mudah mengantuk. mudah apa lagi? oh. mudah lupa.
tatkala menjelangnya Ramadhan.. lagi lah bertambah-tambah semua unsur-unsur mudah tu.

lesu dah macam pisang lasu.

jalan tehuyong hayang dah macam tak makan seminggu.

tengok pc pun da asik menguap. lagi banyak menguap lagi rasa macam nak bantai tido bawah meja terus je.

Ya Allah... kuatkan lah hamba-hambaMu..............................................

ada suatu cerita. di Putrajaya-Presint 3.

aku ada satu motor. nama die KEBAL. motor ni memang banyak bejase kat aku ni ha.. da sayang sangat dah kat tuan die... tapi semenjak aku pakai kereta ni merajuk die dah macam-macam. aduhai KEBAL.. wa sudah tiada sen nak bikin kamu. jangan buat hal boleh?

tadi pagi entah kenape KEBAL buat hal lagi. tibe-tibe jek mati kat traffic light. boleh bayang tak? saya ni perempuan ayu yang pakai baju kurung siap ada liplap liplap dengan tudung berbelit-belit oke. boleh bayang? boleh bayang?. malu la mak,. nyah! mak kena tolak moto tu taruk tepi. ikutkan hati aku yang malas ni mau je aku buat-buat pengsan kat tepi tu pastu KEBAL pun ikut pengsan sekali. nanti ade la tu rakyat malaysia ni datang tolong tolak sekali dengan aku-aku dia angkut. ha kan senang jimat tenaga di bulan puase tak payah nak bangun jalan kaki. dasar pemalas!

saya terus terang. saya malu nak mintak tolong orang..
tah camane ekpresi muka ni nak mintak tolong orang yang kita tak kenal. "bang. bang. moto saya tak hidup. boleh tolong tak?" kah kah! cam shial. hu huu.
jadi tecangak la kat situ kejap. takde lame , tapi adela dekat 1jam. niat hati nak EL dah. tapi memandangkan lagi 1km je nak sampai ofis.. maka dengan hati yang gundah gulana nak kerja, aku kuatkan jugak hati aku nak pergi keje ni. tahniah pijah kerana melawan malas anda. tepuk3.

sudah lah pasal KEBAL..
buat keje!

4 comments:

  1. wah, tragis tuh.. motor rosak kat traffic light.. ramai mata2 yang memandang.. nak pulak kalau si gadis ayu,..

    ReplyDelete
  2. haha~ tragis kan. ramai je yg menengok. yg menolong xde pon.. semua kalut nak g keje..

    ReplyDelete
  3. haha~~ nyet je ko yang!! huhu..

    ReplyDelete