Friday, August 26, 2011

Hari Syawal 2011

assalamualaikum.

hi.. { ^ _ ^ }
hepi kan!
yup. saya sangat bahagia.
lagi berapa minit nak berangkat pulang kampung ni. jadi saya masuk blogspot kejap.
rindunya kampung! Tak terkata tak terungkap. hehe

alhamdulillah. tahun ni raya dapat beli handbag untuk mak.
untuk ayah?? err.... susah la barang lelaki nie. hehe.<--sungguh. pening carik. last2 barang sendiri yang terbeli. ;p

alhamdulillah..
terima kasih Tuhanku.

untuk semua kawan2..
lepas ni mungkin tak sempat da kot nak online..
Selamat Hari Raya.. Maaf Zahir dipinta.
semoga semuanya selamat.. drive dengan cermat.. kalau ngantok berenti oke. jangan paksa diri sendiri..
fikirkan mak yang menanti di kampung..

sayang semua.
tata. [ ^ _ ^ ]

Monday, August 15, 2011

dugaan Allah siapa yang duga.

Ya Allah.. semoga baby Zara Hannah sihat..

hannah kuat yer!! 


kuatkan keluarga kami dengan ujian dan dugaanMu. yaAllah.

maknjang sedih,
dan maknjang cinta kamu sangat. hannah.

Friday, August 5, 2011

when the fat lady sings

of course sedap! hehe`


hari ni hari jumaat.
macam biasa. malasnyaaaaaaaaaa. k byee.. [ ^ _ ^ ] sayang korang.

Tuesday, August 2, 2011

KEBAL

Assalamualaikum,
cerita Ramadhan saya yang ke2.

manusia mudah penat. mudah leka. mudah mengantuk. mudah apa lagi? oh. mudah lupa.
tatkala menjelangnya Ramadhan.. lagi lah bertambah-tambah semua unsur-unsur mudah tu.

lesu dah macam pisang lasu.

jalan tehuyong hayang dah macam tak makan seminggu.

tengok pc pun da asik menguap. lagi banyak menguap lagi rasa macam nak bantai tido bawah meja terus je.

Ya Allah... kuatkan lah hamba-hambaMu..............................................

ada suatu cerita. di Putrajaya-Presint 3.

aku ada satu motor. nama die KEBAL. motor ni memang banyak bejase kat aku ni ha.. da sayang sangat dah kat tuan die... tapi semenjak aku pakai kereta ni merajuk die dah macam-macam. aduhai KEBAL.. wa sudah tiada sen nak bikin kamu. jangan buat hal boleh?

tadi pagi entah kenape KEBAL buat hal lagi. tibe-tibe jek mati kat traffic light. boleh bayang tak? saya ni perempuan ayu yang pakai baju kurung siap ada liplap liplap dengan tudung berbelit-belit oke. boleh bayang? boleh bayang?. malu la mak,. nyah! mak kena tolak moto tu taruk tepi. ikutkan hati aku yang malas ni mau je aku buat-buat pengsan kat tepi tu pastu KEBAL pun ikut pengsan sekali. nanti ade la tu rakyat malaysia ni datang tolong tolak sekali dengan aku-aku dia angkut. ha kan senang jimat tenaga di bulan puase tak payah nak bangun jalan kaki. dasar pemalas!

saya terus terang. saya malu nak mintak tolong orang..
tah camane ekpresi muka ni nak mintak tolong orang yang kita tak kenal. "bang. bang. moto saya tak hidup. boleh tolong tak?" kah kah! cam shial. hu huu.
jadi tecangak la kat situ kejap. takde lame , tapi adela dekat 1jam. niat hati nak EL dah. tapi memandangkan lagi 1km je nak sampai ofis.. maka dengan hati yang gundah gulana nak kerja, aku kuatkan jugak hati aku nak pergi keje ni. tahniah pijah kerana melawan malas anda. tepuk3.

sudah lah pasal KEBAL..
buat keje!

Monday, August 1, 2011

Please. be strong..

hi korang~! bertemu lagi kita didalam segmen bualbicara kodok busuk.



sape pernah ade boyfriend? pernah putus cinta jugak? tipu la kau kalau single lagi<--ayat jeles orang suci.


terus terang cakap. aku sekarang sedang merana. hanya kerana seorang lelaki. terus terang satu kali lagi. sumpah. aku penat.
oh ha..aku ada satu penyakit ngeri. tak boleh duduk sorang-sorang. nanti menangis sampai tak hingat dunia. xmelalak pun. sedu sedan sampan merah 1 muka je. tapi bodoh pulak aku rase bile asek nanges tak berenti. geram nih. geram sampai rase nak tengok cermin pastu tumbuk cermin tuh.pastu berdarah la tangan aku. pastu kawan umah bawak g sepital. pastu dalam hati doa moga-moga jumpe doktor hensem. leh la mengubati jiwa kental aku ni kejap. pastu kitorang g keluar minum. dokter belanje. pastu die anta balik umah. pastu die ... eh stopp!! overr plak imaginasi. huhuhuuu.

back to school*. story tadi.
aku betul tengah merana. aku bukan pompuan lembik la., sori la hoi. huhuu..
tadi jalan-jalan encik google.. taip nih *cara melupakan kekasih*
jom try.


.Kalo still teringat kat pasangan anda tuh, anda pi cari tangga, alaa cari je lah kat umah mana-mana atau pun bangunan berhampiran, buat-buatlah terjatuh dari tangga, sampai terus hilang ingatan, nescaya ler.. akan lupakan terus pasangan anda tuh... dengan diri sendiri pun anda tak akan ingat lagi..

.Kalo ingatan anda masih ada, pi je rumah jiran sebelah, minjam tukul, pastu buat ler tak tau sambil ketuk pala sendiri sampailer ilang ingatan...


.Kalo jiran anda tak bagi minjam tukul, curikk je, pastu lari ler..takkan dok buat sesi berkenalan ngan jiran anda lak..



.Kalo susah sangat... hantuk je kepala tu kat dinding rumah, buat ler sampai rasa dah bosan dengan hantukan tuh...

piker jap.* nak wat ke taknak. tol gak tu. leh hilang ingatan.
piker balik jap lepas 10 saat * kepala hotak kau. <~ eyh. otak berkata-kata larh...

uhuhuhuhuuu.. dah la. jom balik eh. masak nasik. berbukee..


notakakikodokmasam:

"You try to be strong, But you're always so alone". 

damn., shut up!

jantung ini berdegup kencang

oh ho.

1 Ramadhan.. maka tamatlah tangisan pilu saya.

chiett! tamat konon. harapkan muka jek legend. hati cengeng!. ah sudahlah.
movie ape yang aku tonton aku tak nanges.. tengok muka apeq penjaga gol malaysia pon aku dah sebak. sobbss. itu belum lagi terkenang-kenang zaman dulu-dulu lagi. mesti bergenang air mata basah ni. huuuu ayat apa tah tu. abaikan.

okelah. ekcili byk sgt nak bercerita dongeng di sini. tapi mata dah sepet sebelah. tu tandanya saya mengantuk. oke babai.,........

oh ha. kenapa berdegup kencang ye? sebab aku akan ke suatu tempat untuk berada di kalangan mereka yang terlalu bijak pandai. macam mana nak hadapi nie? sudahlah level keyakinan diri sangat rendah! terpaksa la berusaha lebih dan lebih dan lebih lagi untuk berdiri sama tinggi, duduk sama rendah dengan golongan itu. haih..

baru nak rehat,....................................................... mak!
ya ya. cek tau. ia satu cabaran. kan?! tapi kalau dah hati tengah gelisah ni macam mana nak struggle. malaih laaaaaaaaaaaaaaa
Wahai cikpijah. bangun dari mimpi basah anda! eh silap lak. bangun dari lena mimpi yang panjang. haha pelik pulak..
blurrr

okelah. babai korang.
selamat berbuka puasa ye petang nanti. [ ^ _ ~ ]
jgn korek hidung! jgn jugak sengaja termuntah! takmau takmau...