Tuesday, February 22, 2011

Aku Yang Hensem Nak Transform Jadi Cantik. eh?

geram tengok gadis-gadis cantik nih. lagi-lagi kalau yang comel. ada lesung pipit. senyum lebar. body slim tapi montok. peh! goyah iman. eh. tetiba pulak terlepas cakap umpama macam lesbian. eh penkid. eh bukan-bukan. aku normal! walaupun ramai cakap aku hensem.. erk?!

aku suka usha orang cantik tapi sebenarnya aku duk berangan terbayang-bayang aku cantik macam tu. peh. cantiknya aku.. eh,??. aku tengok diorang pakai baju lawa-lawa. ee.. cantiknya dia pakai..nak beli gak la baju tu. tapi rupanya bila aku pakai baju lawa tu serupa macam aku pakai baju biasa-biasa yang beli di pasar malam saja. huhuh. realiti tidak semenggah angan-angan.

aku nak cantik . badan slim macam lisa surihani. senyum lebar macam farah breep-breep. amboii.. tingginya angan-angan!
aku ingat arwah tok pernah cakap "cucu-cucu tok seeeemmmmua lawa! segak! pandai!" huhuhu... barulah aku tau kenapa sebelum ni aku rasa aku ni cantik lebih kurang macam erra fazira. owh rupanya dulu arwah tok selalu puji-puji walaupun  sebenrnya aku ni gemok macam *tut*.

gemok. gemok. semua orang panggil aku gemok. sampaikan boipren sendirik pon dah tukarkan panggilan cayang kepada panggilan Mok. isk! tragis kowt. kesian tak. aku mana gemok. berat badan aku ideal. bmi aku 20. sumpah. dah check. memang healthy/ideal. tapi aku tak boleh sangkal tentang sesuatu perkara. aku pendek. kalau bawak kereta memang kena dongak sebab nampak stereng kereta sendiri. ayah cakap kalau letak kusyen kat kerusi nanti kaki hang pulak tergantung tak sampai nak tekan clucth. huhu. jadi aku biarkan tengkok aku stres. nanti lama-lama boleh panjang ek? ahaha...

takpelah. aku nak cantik macam lisa surihani jugak! tak kira!
hari ni hari kedua program diet secara sihat aku. sebelum ni dah penah diet macam ni. berjaya turun 5kg dalam masa sebulan. haha. tapi masa tu aku mengaku emosi tengah sedih. jadi memang cepatlah berat turun sebab hormon sedih asyek hantar isyarat xdak selera nak makan. xdak selera nak makan... hukhuk. habis selepas jek Botak turun Putrajaya jumpa aku sang kekasihnya, terus aku beremosi gembira nak mampos. sampai hormon happy hantar isyarat asek suruh makan jangan berenti wahaii pijah! adeh... nah kau naik lagi berat sebanyak 3kg.

bahaya. aku nak turun lagi 7kg. baru boleh selim macam lisa kan. cantik macam farah breep-breep.
tunggu.

program diet secara sihat:
- pagi, minum fiber shake herbalife.
- tengahari makan nasik dan amek protein.
- petang joging lari-lari kat tasik buang lemak sendirik.
- malam minum shake lagi.
- esok bangun timbang ahaha menggelabah!

*janganlah hari-hari ko bedal nasik masa makan tengahari tu... roti pon oke kowt.*
*avoid terus makan ringan2 macam goreng pisang. kopok lekor. cekodok. sandwich. shuuh. tolak tepi*
*segala mak nenek jajan tu lagilah jangan makan langsung! ayaq gas jangan sentuh. ayaq ais pun jangan minum!*
*rajin-rajinkanlah turun jogging. boleh bakar kalori.*
*minum ayaq masak banyak-banyak.*

yang penting percaya pada diri sendiri. disiplinkan diri. takperlu pon ubat tahan lapar semua ni kalau hati dah hantar isyarat nak diet dekat mental.. you can control by urself. kalau nak ikutkan dulu aku lagi gemok. berjaya je turun. jadi kali ni for sure boleh! aceceh..

pesanan penaja: jangan tahik-tahik ayam. busuk.


lisa surihani. seksi kan. tapi cantik uhuh. 

ini aku bila selim nanti. eh salah. macam ni.

cantiknya farah. boleh transform jadi macam ni tak?! eh.

terupload kueteow goreng pulak. eh?!!!!!!! ambik bau saja..

8 comments:

  1. eqa pun pendek!! huhu.. a'a.. bwk kete nmpak stereng.. berkesan x yg herbalife tu? mahal x? mcm nk cuba jgk jer....

    ReplyDelete
  2. haha. pjh amek yang formula 1 je.shake/nutritions. hrga rm 130++. oke la. untuk sarapan dan mkn mlm. kalori dia 180 jek tapi penuh dgn nutrisi. jadi bila diet, at least bdn xde effect.. pjh plak sng jatuh skit. huhu.

    ReplyDelete
  3. yang penting kawan saya nie ttp comeyy..(^__^)

    ReplyDelete
  4. ai nak body mcm ROZITA CHE WAN....

    hahhaha...yu ni saje tau..letak gambaq kueteow goreng dah la ai lom lunch nih..laporrr


    T_T

    ReplyDelete
  5. saya punj cantik cam lisa surihani gak...ahaks...:)

    ReplyDelete
  6. eh, silap, saya nak cantik cam lisa surihani gak..

    ReplyDelete
  7. gemok kurus tak penting..janji kita bahagia dan orang yang kiter sayang terima kita seadanya.

    tapi kan..kalau awak berjaya diet, meh la nanti bagi petua..huhuhuhu...takmo la jadi macam lisa surihani, ada tulang je..takat RCW pun dah ok..hahaha...lariksss

    ReplyDelete
  8. cik princess * heee.malu-malu.. ade comel cam lisa x. erk?

    yani * huuu.. cedap kan. dulu petang2 selalu makan koteow goreng ciap mintak sambal belacan. kurr.. leleh ayaqlioq.

    fiqas * hahak. ley jek.. swit kan die.

    mummy * huu..tol, RCW mmg howt. habis howt. tunggu pjh punye perkembangan eh, nti pjh setori2. jgn makin kembang suda... hihi.

    ReplyDelete