Monday, January 24, 2011

sayang, bila kita dah tua sikit nanti..

aku selalu cakap macam ni kat dia.

nanti orang nak duduk umah kampung. ada tanah sendiri.. bile dah tua senang... ada anak-anak cucu-cucu balik kampung, berkumpul ramai-ramai .seronok kan!

kat situ orang nak tanam pokok buahan. ada pokok rambutan. pokok mempelam. pokok durian. pokok manggis. pokok buah stoi[tah camane ejaan dia].
lepas tu orang nak bela binatang. ada lembu. kambing. arnab. kucing. ayam..

lepas tu masa lapang kita g tengok tanaman dengan binatang peliharaan.. lepas tu orang ikut sayang pegi memancing. dah tua-tua pegi buru ikan kat laut. kita buat barbeque dua orang kita jek makan. romantiknya!

orang nak hidup dengan sayang jek tua nanti....
hekhek!

macam ni... [ ^  __  -- ]

ini memang betul-betul bukan rekaan. aku suka kampung style.petang-petang naik moto buruk honda bulat keliling bendang[sawah padi] tak pakai helmet.. huhu korang orang bandar ape tau? dapat bau lecak tanah merah tu sangat indah tau tak. kalau berjalan tengah bendang tiba-tiba terpijak ikan puyu.. pergh! pernah ke rasa? aku pun tak pernah hehek.
tenang jek hati tambah-tambah lagi kalau dapat duduk tepi pantai adohai... hari-hari turun menelayan. aku suka kehidupan nelayan!.

err.. cepatlah kaya! nak beli tanah! <-- [ ^  _  ^]

7 comments:

  1. ewah!sakan bercinta!phewiiiit! ^_^

    ReplyDelete
  2. ai nanti..incek T nak ajak balek dok kat Tanah Merah, Kelate....heheheh bercucuk tanam kat sana

    kuikuikui...

    ^_^

    ReplyDelete
  3. alolololo sweetnya..kema pon mau begitu..hehehe

    *blogwalking* =)

    ReplyDelete
  4. terbayang kampung dalam citer mukhsin..hihihi...

    nanti akak pun nak balik kampung gak. takmo menghabiskan sisa² hidup kat bandar besar ni

    ReplyDelete
  5. chenta :~ alalala...*malu hahak.

    yanie :~ hekhek. klate best. teganu best.

    pinky :~ swit kan kan kan [^ _ ^]

    mummy :~ tol tu. tinggalkan kota ni biar gersang.

    ReplyDelete
  6. sweettt bangat!!!!
    aku pOn nk jugakk..naek vespa pusing2 kg..weeeiii..romantik..hihihi..

    ReplyDelete
  7. haha naek vespa tua2 bawak gitar lagi comel wakaka..

    ReplyDelete